تاکید سازمان ملل بر حمایت طولانی مدت از افغانستان/ پنج عامل انتحاری در حمله کابل کشته شدند

تاکید سازمان ملل بر حمایت طولانی مدت از افغانستان/ پنج عامل انتحاری در حمله کابل کشته شدند

تاکید سازمان ملل بر حمایت طولانی مدت از افغانستان و کشته شدن پنج عامل انتحاری در کابل از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، زلمای رسول وزیر امور خارجه افغانستان و یان الیاسن معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با یکدیگر درباره انتقال مسئولیتهای امنیتی به نیروهای افغان، انتخابات ریاست جمهوری، برنامه صلح و مذاکرات با مخالفان دولت، روابط افغانستان با کشورهای همسایه، منطقه و جهان و همچنان نقش سازمان ملل در مسائل افغانستان گفتگو کردند و طی آن معاون دبیرکل سازمان ملل متحد بر حمایت این نهاد از افغانستان تاکید کرد.

پنج عامل انتحاری کشته شدند

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد یک گروه ۵ نفری از عاملان انتحاری طالبان، امروز سه شنبه به یک مرکز تدارکاتی نیروهای خارجی در منطقه "پل چرخی" شهر  کابل حمله کردند.ابتدا عامل انتحاری خودرو مملو از مواد منفجره را مقابل درب این مرکز منفجر کرد و پس از آن چهار عامل انتحاری دیگر که به جنگ افزارهای مختلف مجهز بودند، به این مرکز حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس افغان توانستند تمام عاملان انتحاری را از پای درآورند. در این حمله هفت نفر از جمله دو غیر نظامی و چهار کارگر خارجی کشته و ۵ غیر نظامی دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 2088676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha